"כבר בצעירותי הייתי מודעת לאינטואיציה ולרגישות שהיתה לי לסובבים אותי.
תמיד הרגשתי שהיעוד שלי זה להאיר את דרכם למצוא את הנכון עבורם,
להכיר את המקור שלהם ולסייע להם להתחבר לכוחותיהם".
עבור אורלי המהפך היה דוקא באמצע החיים כשהיתה בשיא הקריירה העסקית שלה ולאחר לידת שני ילדיה.
"החיים קיבלו משמעות חדשה ושונה עבורי".
מסע ההתפתחות והצמיחה שלה החל דוקא דרך הגוף, לאחר התברר לה שהיא סובלת מדיכאון אחרי לידה.
"כשהתוודעתי לריקודי הבטן ולתחושה של החיות ויכולת השמחה שיש לי באגן, הבנתי את כוחות הריפוי המצויים לנו בגוף באופן טבעי."
בהמשך למדה פיתוח קול כדי לאפשר לרגשות להשתחרר
"העבודה היתה להביא את הצינור הפנימי שבגופי למצב שיהיה פתוח, זורם ונקי מחסימות. משם הדרך היתה מאוד ברורה לי".
כשאורלי הגיעה ל'מכללת רידמן' מיד זיהתה את המסלול שלה – 'איזון גוף ונפש' במגמת 'הפסיכותרפיה ההוליסטית'.
לאחר שנתיים מתוך חמש שנות לימוד ברידמן, הסקרנות לידע גברה והיא החלה ללמוד
במקביל עוד חמש שנים את גישת "הביוסינטזה" שהיא זרם מתוך הפסיכותרפיה הגופנית.
כבר לאחר שלוש שנות לימוד החלה לטפל באנשים. אולם עם האוכל בא התאבון
וכשסיימה את לימודי הביוסינטזה המשיכה ללמוד את שיטת 'גשטאלט גופנפש' בלימודי המשך באוניברסיטת תל אביב.
בשנת 2008 גילתה את השיטה שהשתלבה לדבריה בשלמות עם עבודתה והיא "החוויה הסומאטית" ,
שהיא ה ®SE. של פיטר לוין מארה"ב (הספר להעיר את הנמר).
"התווסף לי כלי טיפולי חשוב למקרים בהם המטופל מגיע עם סימפטומים גופניים ולא תמיד ניתן לטפל במגע או בכל דרך גופנית אחרת.
אני אוהבת את ההסתכלות החדשה של שיטה זו על – מהי טראומה?
האפשרות שאפשר להפריד את הטראומה מאיתנו, לשחרר אותה ממערכת העצבים, ולאפשר לגוף להשלים את התנועה שהופסקה בזמן הארוע.
אני משלבת את ה- ®SE בטיפול והתוצאות מדהימות, הטיפולים הפכו להיות ממוקדים יותר והתוצאות מהירות יותר.
היפה בשיטה שאין סיכוי לשיחזור של הטראומה כי אין צורך להכנס לפרטים של הסיפור.
העבודה מאוד איטית, זהירה, מכילה ונטולת ביקורת ופרשנויות".
המטופלים שלנו הם המראות שלנו, מומלץ לכל מטפל לקבל סופרויג'ן
אורלי מייעצת לכל אדם שחושב על המקצוע הטיפולי, לקחת בחשבון שזה שינוי של פאזה בחיים.
"זהו שינוי שלרוב אין ממנו דרך חזרה. הלימודים הם לא רק תאורטיים והם מלווים בתהליך אישי מאוד עמוק.
תכנים שהדחקנו בחיינו ולא רצינו להתעסק איתם יעלו ויצופו בזמן הלימודים ולכן חשוב להיות בליווי של טיפול אישי כל תקופת הלימודים.
לא לוותר ולבדוק כל נקודה חשוכה שמתבהרת.
כמו כן כשאנו מתחילים לקבל מטופלים ולבנות קליניקה משלנו, חשוב להיות בליווי של הדרכה מקצועית (סופרויג'ן).
ההדרכה תורמת לצמיחתו האישית והמקצועית של המטפל, מבררת את הקשיים והחוזקות שלו וממה הוא נמנע כמטפל?
להבין מה קורה למטפל במערכת היחסים מול המטופל בקליניקה.
ההדרכה מתאימה לכל מטפל המשלב את הגוף בכל שיטת טיפול שהיא".
אורלי מדגישה את הנושא השיווקי ואומרת שכל אדם אשר מתכנן ללמוד מקצוע טיפולי חשוב שיקח זאת לתשומת ליבו
"כמעט בכל מקצוע אחר אנו משווקים מוצר כלשהוא, או פעילות מסויימת.
במקצוע הטיפולי אנו בעצם משווקים את עצמינו ממקום מאוד פתוח וחשוף.
לכן אדם שעבד כשכיר כל ימי חייו כשיהפוך למטפל יהיה חייב לרכוש יכולות של שיווק עצמי כדי להתפרנס.
ולעיתים תכונות המשווק לא בדיוק עומדות בקנה אחד עם תכונות המטפל והדבר עלול ליצור קונפליקט".
המטופלים שלנו הם המראות שלנו, מומלץ לכל מטפל לקבל סופרויג'ן