fbpx

קונסטלציה משפחתית – Family Constellation

שיטת הקונסטלציה המשפחתית – לארגן את מערכות היחסים מחדש.

דמיינו שקבלתם כלים לחזור בזמן ולגלות טראומה שעברה מדור לדור ומשפיעה על מערכות היחסים שלכם כיום מבלי שתהיו מודעים אליה.

אבי שיטת הקונסטלציה המשפחתית הינו הפסיכותרפיסט ברט הלינגר, פיתח את השיטה בשנות ה-80 מאלמנטים שהיו בשיטות טיפול אחרות כמו הגשטלט, הפסיכודרמה אשר הדגישו את ההשפעה של המשפחה על המטופל. ברט הלינגר בעברו שימש ככומר לתקופה של כ-16 שנים בדרום אפריקה, שם הכיר את שבט הזולו ולמד על הקשר ההדוק בין האנשים החיים לבין אבותיהם המתים. הוא בדק את הקשרים בין הטראומה שקיימת במשפחה בה אדם גדל ומתחנך לבין ההיסטוריה המשפחתית לדורותיה. על פי הקונסטלציה המשפחתית יש תופעות בין דוריות שכאשר הן לא נפתרות הן עוברות לבן משפחה מהדור הבא.     

הגישה מבוססת על חוקים אוניברסליים קבועים כמו המקום של הסמכות ההורית, התמיכה בילדיהם, ההיררכיה המשפחתית. לעיתים בני משפחה לוקחים על עצמם באופן בלתי מודע תפקידים שונים והתפקידים האלו שבוחרים הופכים להיות גורליים.

את השיטה הביא לישראל ישי גסטר, פסיכותרפיסט גופני שלמד בלונדון שם פגש את ברט הלינגר והתרשם מעבודתו ובשובו לישראל הקים את בית הספר 'דרך הקונסטלציה'.

אורלי שטיינבך למדה את השיטה אצל ישי גסטר במשך מספר שנים.

ב-15 שנים האחרונות היא משלבת את הכלים של שיטת הקונסטלציה המשפחתית בטיפול אישי וזוגי ובמפגשי הדרכת מטפלים. משלבת עם כלים מעולם הפסיכותרפיה הגופנית ושיטת החוויה הסומטית SE.

אורלי מקיימת מפגשי טיפול ייעוץ והדרכה אישיים, עם תהליכי קונסטלציה בקליניקה בתל אביב או מפגשי און- ליין בזום/סקייפ.

קונסטלציה משפחתית הינה גישת טיפול ממוקדת וקצרת טווח המבוססת על העברה בין דורית והשפעתה על מערכות שונות בחיינו. באמצעות הקונסטלציה נוכל לזהות את מקור הבעיה ופתרונה במערכת המשפחתית. במפגש נחפש את הסדר המשפחתי הנכון ונאפשר זרימה וחזרה לאיזון, תחושה של שייכות כדי לממש את הפוטנציאל של המערכת המשפחתית.

בקונסטלציה המשפחתית ניתן לעבוד באופן אישי או קבוצתי, בעבודה קבוצתית נשתמש בנציגים המייצגים דמויות עבור המטופל, בעבודה אישית נשתמש בחפצים או בבדים צבעוניים אשר ייצגו אנשים במערכת או חלקים באישיות. המטרה להחזיר את הסדר למיקומו הנכון ולחזור לתחושה של הרמוניה ובהירות.

 

 

תפריט נגישות

התקשרו עכשיו