fbpx

הגוף יודע לרפא את עצמו

"כל מה שמגביר, מצמצם, מגביל או מגדיל את פעולתו של הגוף, מגביר, מצמצם, מגביל או מגדיל את פעולתה של הנפש. וכל מה שמגביר, מצמצם, מגביל או מגדיל את כוח פעולתה של הנפש, מגביר, מצמצם, מגביל או מגדיל את כוח פעולתו של הגוף". שפינוזה 1632-1677.

הגוף שלך חכם. הגוף שלך זוכר את כל האירועים שהתרחשו מהיום בו נולדת. למעשה גם כששכחת – הגוף שלך זוכר הכל. כפי שטמונה בגוף שלך היכולת לזכור, טמונה בו באופן טבעי גם היכולת לרפא את עצמו. אני מאמינה כי הגוף שלנו מושפע באופן ישיר מהנפש, ושתופעות גופניות רבות, מהן אנחנו סובלים, נובעות מהמצב הנפשי שלנו. גם אם גבולות הגוף-נפש נפרצו ונפגעו במהלך החיים – יש בכל אחד מאתנו את הכוחות והיכולת לרפא את עצמנו.

המפתח לריפוי הסימפטומים הטראומטיים של בני האדם נמצא ברובד הגופני. כשהם עומדים בפני מה שנתפס כדבר שאין מנוס ממנו או שמהווה איום כבד, הן החיות והן בני האדם, משתמשים בתגובת 'קיפאון' הנקראת גם 'אי תזוזה'. פירוש הדבר שהמנגנון הפיזיולוגי השולט בתגובה זו שוכן בחלקים הפרימיטיביים של המוח ושל מערכת העצבים, ואינו נמצא בשליטתנו המודעת. סימפטומים טראומטיים אינם נגרמים על-ידי אירוע 'מעורר', קשה ככל שיהיה. הם נובעים מהמשקע הקפוא של אנרגיה שלא התפוגגה ונפרקה.

מכיוון שקיימת פגיעה בתוך החיים והחיים מתחדשים ללא הרף, בתוך כל פגיעה, נמצא הזרע לריפוי ולחידוש. הגוף מתוכנן ומתוכנת לחדש את עצמו באמצעות חוכמה אבולוציונית – תיקונים עצמיים מתמידים. עקרונות אלה חלים גם על ריפוי הנפש, הרוח והנשמה.

אם יודעים להקשיב לגוף הוא יודע לספר מה מסתתר מאחורי הכאב שלו, מהו המרכיב הרגשי הטמון בו, מה באמת מציק לו מעבר למחלה שהיא רק סימפטום. יש לו לגוף שפה זורמת, לא מודחקת ולא חסומה, להבדיל מהשפה המילולית שעוברת צנזור פנימי. שפת הגוף יודעת להביא אותנו למקומות חשובים שמבקשים את תשומת לבנו ולא זוכים לה בדרך כלל.

*פסיכותרפיסטית גופנית מוסמכת בשיטת החוויה הסומטית, פעילה ומתנדבת במרכז סיוע תל אביב

פסיכותרפיה גופנית, החוויה הסומטית, טראומה, ריפוי טראומה, החלמה, גוף נפש,

תפריט נגישות

התקשרו עכשיו